Az EPMSZ-ről szóló anyagban Kőszegi Ábel és Gaál Enikő mondja el véleményét a szervezet kezdeteiről, eredeti célkitűzéseiről, illetve az időközben történt átalakulásokról. Emellett szóba kerülnek olyan kérdések is, hogy mit jelentett a protestáns szellemiség szerint működni, tudományos életet élni a huszadik században és mit jelent ez ma?
Református Iskolák helyzete: a Protestáns Felsőoktatási Szakkollégium korábbi vagy jelenlegi tagjai beszélgetnek az egyházi fenntartású oktatási intézmények hatásáról és feladatairól a diákjaik lelki fejlődésében. Hogyan merülnek fel egy ilyen intézményben a jelenkorunk közbeszédét leginkább meghatározó és megosztó kérdések? Milyen hatással vannak az egyházi iskolák a falaik között nevelkedő diákok hitéletére? Elősegítik vagy inkább akadályozzák hitük elmélyülését? Hogyan viselkednek más felekezetekhez tartozó diákokkal a vallásos ökumené jegyében?
A hittanoktatás szerepköre Dr. Csepregi Andrással. Munkásságában a kezdetektől párhuzamos futott a nevelés, a gyülekezeti-lelkészi és a kutatói tevékenység. Írásai többek között a kereszténység és a demokrácia kapcsolatát vizsgálják, illetve az erőszak és az aktív, erőszakmentes ellenállás ellentétét a teológia reflexió szintjén.
Nagy Károly Zsolt Sárospataki Református Hittudományi Egyetem tudományos rektorhelyettese a régió helyzetéről és az iskola hitéleti és társadalmi feladatairól.
Be First to Comment