Időpont
Date(s) - 2017.05.15
17:00 : 19:00
Helyszín
Evangélikus Egyház Pesti Gyülekezeti Nagyterme
Kategóriák
MEGHÍVÓ
Az Európai Protestáns Magyar Szabadegyetem Egyesület, a Magyar Pax Romana és az Egyház és Társadalom c. online folyóirat Lehet-e? Fórumára
A Fórumunk arculatát meghatározó professzor május 5-én a Hír Tv Alinda c. műsorában, majd ennek nyomán május 8-án a Klub Rádió Reggeli Gyorsának nyilatkozott néhány fontos közéleti kérdésről. A keresztény értelmiség szerepéről, az oktatásügyről és a migrációról kialakult véleményét többnyire csak töredezetten tudta kifejteni, mert a riporterek – a kialakult média- és közéleti szokásrendnek megfelelően – minduntalan politikai síkra kívánták terelni a beszélgetést. Megkértük Horányi Özsébet, hogy előadásban foglalja össze e három ügyről vallott felfogását. A politikát már csak azért sem szeretnénk belekeverni – főként a jelenlegi, hiszterizált közegben, mert az nagyon megnehezíti a tisztánlátást.
Moderátor: Kőszegi Ábel
- A Hír-Tv Alinda c. műsorában május 5-én elhangzott 44 perces beszélgetés erre a linkre kattintva tekinthető meg. (Internet Explorerrel kell/lehet megnyitni!)
- A Klub Rádióban május 8-án, a Reggeli gyors-ban elhangzott, 45 perces beszélgetés itt hallgatható meg (forrás: www.klubradio.hu): Meghallgatás/Letöltés
Az eseményen felvett videó:
A fórum hanganyaga:
Néhány kép a fórumról:
1.
Németország az országegyesítés után nekünk elképzelhetetlen mennyiségű pénz elköltése után SEM tudta asszimilálni a németül jól tudó, iskolázott, munkához szokott, azonos vallású, dolgozni akaró kelet-németeket.
Ki hiszi el akkor, hogy ez sikerül nekik ezek után mondjuk az előbbi adottságokkal NEM rendelkező afgánokkal?
2.
Kulcskérdés a robotizáció! A mai – mondjuk német – munkásréteg nagy része HAMAROSAN feleslegessé válik! Miért kell akkor még ezt a létszámot tetézni hatalmas embertömeg bevonzásával, magukra hívásával? A németek nem hisznek a japánoknak?
Nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy a robotizáció csak a fizikai munkaerőt teszi feleslegessé! Nagyon sok egyetemet végzett sem kell, mert a szelleminek mondott munkák nagy része is robotizálható! A számítógép már megverte a világ legjobb sakkozóját, a legjobb GO-játékosát, a legjobb póker játékosát is!
Ezek már mai tények!
Mi nem világos? Hogyan lehet ezt figyelmen kívül hagyni? Nem azon kellene gondolkozni, hogy mi lesz a sorsa a robotzáció miatt feleslegessé váló hazai munkaerővel?
3.
A szolidaritást nem azzal kellett volna kezdeni, hogy arrafelé NEM BOMBÁZNAK? Ugye nem mi bombáztunk?!
Azok, akik kibombáztak hazájukból embereket, mondhatják magukat szolidárisnak?
4.
Hogy lehet megengedni azt, hogy a szolidaritás azt jelentse, hogy migránst befogadó? Minden szavunkat tönkre lehet tenni?
5.
Ha a szolidaritást emlegetik, nem kellene előbb átgondolni a korábbi és a mai gyarmatosításuk következményeit? Vajon a hosszú idejű gyarmatosításnak semmi szerepe sem volt abban, hogy ezek a szerencsétlenek így élnek? A gyarmattartás, a gyarmatok kiszipolyozása is a szolidaritás megnyilvánulása volt? Nem kellene annak legalább egy részét visszaadni, amit kiloptak? Nem lényegtelen: mi nem gyarmatosítottunk, tehát erkölcsileg magasabb szinten vagyunk a mai észosztóknál!
6.
Az iskolának MA olyan szakmákra kellene tanítani a gyerekeket, amelyek csak HOLNAPUTÁN jelennek meg! Ilyen egyszerű a feladat! Mit oktasson ezek után az iskola? Ez a komoly kérdés és nem a mai maszatolás!
Ez az Előadó úrnak sajnos nem tűnt fel!
Nem csak a szakgimnáziumi diák lehet bajban, hanem a gimis és az egyetemista is! Egyetemi szakok is szűnhetnek meg! Szűklátókörű ezek után a szakgimnáziumon elverni a port.
Vissza kellene állítani a korabeli, jól bevált, technikumokat! Ezt kerülgetik az okosok. Tévedés volt a szakközépiskola is, és az a szakgimnázium is! Felelőse persze ennek sincs!
Honnan veszik, hogy mindenki egyetemre akar menni?
Ma egy jó szakmunkás többet kereshet, mint az egyetemi tanár!
Ha a technikumban tanulni kell anyagtant, mechanikát, szilárdságtant, gépgyártástant, automatizálást, technológiákat, akkor miért nem világos az, hogy ezeknek a gyerekeknek kevesebb idő jut a görög drámákra? A nap nekik is csak 24 órából áll!
7.
Magyarország lakossága 9,9 millió fő. A magyarországi cigányok száma 200.000 és 2.000.000 közötti. A szakosok között legtöbbször előforduló szám: 700.000 fő.
A nem cigány lakosság száma így: 9,9-0,7=9,2 millió fő.
Ennek 5%-a 460.000 fő, miközben 700 ezren vannak. Nálunk tehát már anélkül is túl vagyunk az Előadó úr általi határszámon, ha egyetlen pakisztáni sem jön. Nem kellene ezt a tényt minél előbb az EU okosai figyelmébe ajánlani??
Nem kellene végre ELŐBB megoldani a már évszázadok óta itt lévő, évszázadok óta megoldhatatlan feladatot? Ha egy kisebb feladatot sem tudtunk megoldani, akkor mitől tudnánk egy nagyobbat? nem logikátlan?
8.
Miféle mentalitás az, ha a szolidaritást pénz általi zsarolással kényszerítik ki a nagyon demokraták?
9.
A migránspártiak össze-vissza beszélnek, hiszen egyszer azt állítják: jó a migráció, mert ez megoldja a gondjaikat. Máskor pedig ugyanők: a célországokból ki akarják ebrudalni a migránsokat olyan országokba, ahová a migránsok nem akarnak menni és az országok sem kérnek belőlük. Ez így demokratikus, szolidáris?
Mondják már meg végre: jó vagy rossz a migráció? Nekünk bármelyik válaszuk jó! Most az egyrészt-másrészt duma megy! Ezzel keltik a szokásos káoszukat.
Ha jó nekik, legyen igazuk, kapják meg, amit akarnak, akkor mindet vonzzák, vegyék magukhoz, és NE akarják rákényszeríteni azokra, akik nem kérnek belőlük.
Ha pedig úgy döntenek, hogy nekik is rossz, akkor senkit sem kell beengedni, a bejötteket vissza kell vinni. A rossz döntés felelősét pedig meg kell keresni, bíróság elé kell állítani. Miféle megoldás az, hogy a hibás német döntés árát mások fizessék ki?
Van, aki szereti a pacalt és van, aki nem. Nem kellene pacallal tömni azt, aki hallani sem akar róla, nem?
10.
Miféle szolidaritás az, amely nem szolidáris a migráns tömegekkel súlytott országok európai lakosságával? Hogyan mernek a fejük felett döntögetni a sorsukról?
11.
Hogy lehet az, hogy a migráns nem találja meg a rengeteg magyar határállomást? Miért csak a határállomások közét leli?
12.
Hogy lehet az, hogy az, aki itt akar megélni, itt akar beilleszkedni, nem hoz magával egy néhány grammos iskolai bizonyítványt?
13.
Szolidáris-e a migránssal az az őket magára vonzó ország, aki csordaként, embertelen viszonyokra kényszerítve viszi végig országokon a bebutított tömeget ahelyett, hogy mondjuk vonatot küldene elébük, értük?
14.
Ha nyilvánvaló az, hogy a multikulti megbukott gondolat, az asszimiláció sikertelen, még generációk után is!, egymással nem kommunikáló párhuzamos társadalmak jönnek létre, miért megy tovább ezek ellenére is teljes gőzzel a migránsokat szállító szállítószalag?
Lenne tehát miről gondolkodni!
15.
A magyar történelemben sok a jó példa. Beengedtük pl. a románokat. Nem harcoltunk ellenük, pedig elég korán kimondták a területrabló céljaikat! Hálából nagyobbat szakítottak ki a hazából, mint, amekkora visszamaradt! Egy másik példa lehet mondjuk a török terjeszkedés. Harcolt a magyar, így a török nem tépett ki a hazából területet. Minden népnek van saját érdeke, mely lehet alapvetően ellentétes a magyar érdekkel!
Érdemes lenne az EU vezetőinek figyelmébe ajánlani mindazt, amin már mi túl vagyunk, különben ismétlődnek a bajok.
16.
Szolidáris az EU a magyarországi, a szlovákiai, és a romániai cigányság sorsával? Támogatja a felemelési kísérleteket, vagy magukra hagyta őket, lemondott róluk? Lejárt szavatosságú tésztával megvásárolható szavazatú népnek kellenek csupán? Nem fognak-e ugyanerre a sorsra jutni a most beszállított más népek is? Sorsuk esz-e ugyanez a közöny?
17.
Ha már a fő téma a szolidaritás, szolidáris-e az EU a közel 100 éve akarata ellenére határon kívülre kényszerített magyarokkal? Ezt a még ma is szinte megoldhatatlan helyzetet az EU elődei állították elő, szintén rossz döntésükkel.
100 év alatt még a bocsánatkérésig sem jutottak el, hogy legalább ezzel próbálják meg enyhíteni az ártatlan milliók szenvedéseit.
Ma beszélni sem illik róla. Egyetlen válaszuk: felejtsük el. Ez rendben van?
Miközben a CEU-ról zeng a felhangosított világ, közülük senkit sem érdekel az erdélyi egyetemi tanszabadság! Erdélyben lehet magyarul egyetemre járni?
Láthatóan bőven van megoldatlan feladat a Kárpát-medencében! Hagyják, hogy dolgozzanak a magyarok a megoldáson és ne gáncsolják el a munkát. Annak a kis pénznek, melyet megtermelünk már most is nagyon sok helye van. Sőt: fogadják el EZT a munkát az általuk szolidaritásnak nevezett valami részeként.
Kéretik ezen is elgondolkozni:
http://www.origo.hu/techbazis/20170621-mesterseges-intelligencia-orvos-diagnosztika.html